نحوه از بين بردن بوي بد كفش هاي چرم

بهترين نكات براي استفاده و لذت خريد آسان

نحوه از بين بردن بوي بد كفش هاي چرم

۱۰ بازديد

قطعا يكي از بدترين چيزهايي كه هر فردي بعد از درآوردن كفش هايش مي تواند تجربه كند، بوي بدِ حاصل از كفش ها مي باشد. بعضي از كفش ها بوي بدي را از خودشان توليد مي كنند و آن را به پاها منتقل مي كنند، كه اين حس واقعا مي تواند بد و خجالت آور باشد. در بيشتر مواقع بوي بد پاها، افراد حاضر در محيط را فراري مي دهد. بنابراين حتما بايد به فكر راه حل براي اين معضل روزانه بود. هنگام خريد كفش مردانه بايد به جنس آن توجه داشت اما همه ي كفش ها نياز به مراقبت كردن دارند تا از بوهاي نامطبوع به دور باشند. اما در كل كفش هاي چرم به نگهداري كردن بيشتري نياز دارند، تا هيچ بوي بدي از آن ها توليد نشود. شما موظف هستيد كه در قبال اين كفش هاي گران قيمت به خوبي از آن ها نگهداري كنيد، تا بهترين خدمات را به شما ارائه بدهند. راهكارهاي مختلفي براي از بين بردن بوي بد كفش هاي چرمي شما وجود دارد، كه ما در اين مقاله مي خواهيم به تعدادي از آن ها اشاره كنيم. خوشبختانه بايد گفت كه روش هاي از بين بردن بوي بد كفش چرم بسيار راحت و آسان است، پس با ما باشيد تا اين روش هاي ساده را به شما معرفي كنيم.

 

بوي بد كفش هاي چرم را چگونه بايد از بين برد؟

1. خشك كردن

2. اسپري ضدعفوني كننده

3.  جوش شيرين

4. مواد خوشبو كننده

5.  قرنطينه كردن

6.  روزنامه

7.  سركه

8. سيب زميني

9.  پوست ليمو

10.  چاي كيسه اي

 

كفش چرم را خشك كنيد.

چرم مرگ ندارد اما يك نقطه ضعف دارد و آن رطوبت است! اگر در كفش چرمتان رطوبت حس كرديد يا فكر مي كنيد قارچ گرفته است آن را خشك كنيد. كافي است يك روز در يك متري بخاري يا زير نور غيرمستقيم آفتاب يا زير سشوار با فاصله زياد قرار دهيد تا كاملا خشك شود. منشا اصلي بوي بد كفش چرم و تمام كفش ها رطوبت است. پس از آن با يك پارچه خشك كفشتان را تميز كنيد. از مواد شوينده به هيچ وجه استفاده نكنيد! به بافت چرم آسيب مي رساند.

 

از اسپري هاي ضدعفوني كننده ي مخصوص استفاده كنيد

 

 استفاده از ضد تعريق و ضد عفوني كننده . ضد عفوني كننده باعث كشتن ميكروبها ميشود كه اينكار جلوي رشد باكتريها را ميگيرد . از همان اسپري ضد تعريق زير بغل براي پا نيز استفاده نماييد .

 

درون كفش هاي بد بو جوش شيرين بپاشيد

جوش شيرين يكي ديگر از درمان هاي خوب خانگي براي رفع بوي بد كفش است. مقداري جوش شيرين را در كف كفش هايي كه بو مي دهند، بپاشيد و اجازه دهيد قدرت جوش شيرين يك شبه كار خودش را انجام دهد و صبح با كفشي بدون بوي زننده به محل كار برويد.

هشدار: در استفاده بيش از حد جوش شيرين در كفش چرمي دقت كنيد، زيرا مي تواند رطوبت چرم را استخراج كرده و باعث خشك شدن و ترك خوردن آن شود.

 

پر كردن كفش با روزنامه

 روزنامه باعث جذب رطوبت از داخل كفش خواهد شد . در ضمن ميتوانيد به روزنامه عطر هم بزنيد سپس آن را در داخل كفش قرار دهيد . چند قطره از عصاره وانيل نيز بسيار سودمند خواهد بود.

 

راه و روش رفع بوي كفش با پوست ليمو

پوست ليمو حاوي عطر و بوي قوي سيتريكي است كه مي تواند بوهاي ناخوشايندي كه در كفش بوجود مي آيند را خنثي كند.

روغنهاي طبيعي آنها حاوي مواد ضد باكتري و ضد قارچ هستند كه آنها را قادر به از بين بردن ميكروارگانيسم هايي كه باعث ايجاد اين مشكل مي شوند را مي كنند.

مواد لازم:

پوست دو ليمو

آماده سازي:

پوست ليمو را به قطعات كوچكي تبديل كنيد.

روش استفاده:

تكه هاي كوچك پوست ليمو را به مدت 12 ساعت در كفش قرار دهيد و اين كار را تا زمانيكه بوي بد كفش از بين نرود را تكرار كنيد.

 

 خيس كردن پا در چاي

هفته اي يكبار به مدت ۳۰ دقيقه پاي خود را در چاي خيس كنيد . تانيك اسيد موجود در چاي باعث خشك شدن پوست خواهد شد.

 

كلام آخر

در آخر بايد به يك نكته مهم و اساسي در خصوص كفش ها اشاره كرد. در واقع نگهداري كردن صحيح و تميز نگه داشتن كفش ها، به منزله مراقبت كردن از پاهايتان مي باشد. اميد است كه با به كار بردن اين روش هاي ساده و خانگي كفش هاي چرمي و با ارزش تان را از شر بوهاي بد و نامطبوع در امان نگه داريد. مراقبت كردن صحيح از كفش هاي چرمي نه تنها از به وجود آمدن بوهاي بد جلوگيري مي كند، بلكه دوام عمر بيشتري نيز به كفش هايتان مي بخشد. پس براي اين كه مجبور به صرف هزينه هاي هنگفت براي خريد دوباره كفش هاي چرمي نشويد، سعي كنيد به خوبي از آن ها مواظبت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.