نحوه استفاده از هود آشپزخانه

بهترين نكات براي استفاده و لذت خريد آسان

نحوه استفاده از هود آشپزخانه

۱۶ بازديد

امروزه هود آشپزخانه نيز به وسيله اي ضروري تبديل شده است و تقريباً در هر آشپزخانه اي يك مدل هود قابل استفاده كردن مي باشد. با توجه به اين كه محيط آشپزخانه هر روز در معرض بو و چربي ها قرار مي گيرد، استفاده كردن از هود مي تواند تا حد زيادي مانع از پخش چربي ها و بوهاي نامطبوع گردد؛ اما آيا شما به نحو صحيح از هود استفاده مي كنيد و نكات استفاده به آن را مي دانيد؟! در كل هود آشپزخانه وظيفه ي هدايت كردن بوهاي نامطبوع، دود غذاها و سوختگي ها، چربي ها و رطوبتي كه هنگام پختن غذا ايجاد مي شود، به خارج از محيط آشپزخانه و فضاي خانه را عهده دار مي باشد. در اين مقاله قصد داريم نحوه استفاده از هود آشپزخانه را با بياني كاملاً ساده براي مخاطبان عزيز بيان كنيم. پس ما را تا خواندن آخر مقاله همراهي كنيد.

آموزش نصب و راه اندازي هود آشپزخانه

در راهنماي استفاده از هود آشپزخانه به آموزش نصب و راه اندازي آن به شرح زير مي پردازيم:

  • در نصب و راه اندازي هود بايد به ارتفاع مناسب آن دقت داشته باشيد.
  • نصب هود در ارتفاع مناسب اولا باعث مي شود تا قدرت بيشتري از آن در دسترس شما باشد.
  • همچنين در اين شرايط مصرف انرژي هود را نيز كنترل خواهيد كرد
  • در ارتفاع مناسب شما مي توانيد با تنظيم قدرت مكش به راحتي و با كمترين استفاده هود خود را به كار گيريد.
  • در ارتفاع كم هود خيلي زود داغ خواهد كرد و باعث بروز ايراداتي در اين دستگاه مي شود.
  • در ارتفاع بالا نيز قدرت مكش آن كم مي شود.
  • حداقل ارتفاع لازم براي نصب هود 70 سانتي متر است.

تهويه مناسب براي هودهاي هواكش

اگر درعوض يك هود برد دريچه قديمي را با يك نوع جديد جايگزين كرده ايد ، ديگر نيازي به نصب مجراي ساختماني يا سوراخ كردن مستطيل شكلي نداريد. اما اگر در حال نصب محدوده تهويه هستيد كه قبلاً هيچ يك از آنها وجود نداشت، يا بعد از خارج كردن قسمت چرخشي ، بايد كمي كار اضافي را انجام دهيد.

از الگوي (يا دستورالعملهاي) موجود در دفترچه كاپوت هود خود استفاده كنيد تا نقطه اي را در ديوار يا كابينت براي بريدگي دريچه مشخص كنيد. بيشتر هودهاي برد با الگوي توليد كننده توليد مي شوند. از يك سطح ليزر يا شي مناسب استفاده كنيد تا به شما در مشخص كردن نقطه دقيق روي ديوار كمك كند. سپس قالب خود را با وسط ديوار هماهنگ كنيد و نوار آن را بچسبانيد. شما آماده براي شروع حفاري براي نصب هستيد. البته قطع ديواره بايد كاملاً با نقطه ي حذفي در كاپوت برد مطابقت داشته باشد.

در صورت نياز ، براي سيم كشي برق نيز حفاري كنيد. اگر با كار برق آشنايي نداريد ، با يك برقكار تماس بگيريد تا كار را براي شما مشخص كند.

 

سوراخ را برش دهيد. از يك مته يا اره مخصوص ديوارپوش براي برش دادن قسمت ديواره استفاده كنيد تا شكل دلخواه خود را به دست آوريد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.