علت يخ زدن مواد غذايي داخل يخچال

بهترين نكات براي استفاده و لذت خريد آسان

علت يخ زدن مواد غذايي داخل يخچال

۲۰ بازديد

تقريباً همه ما با اين صحنه مواجه شده‌ايم كه درب يخچال را باز كرده‌ايم و شاهد يخ زدن خوراكي‌هاي مورد علاقه خود بوده‌ايم. اين مواد مي‌توانند ميوه‌ها، مايعات، سبزيجات، گوشت و ساير خوراكي‌هاي ديگر باشد. اگر چه شما هنوز مي‌توانيد اين مواد را مصرف كنيد اما قطعاً انجماد باعث تغيير مزه و طعم آن‌ها مي‌شود. گسترش مولكول‌هاي آب ناشي از انجماد ممكن است كه طعم ديگري به آن‌ها بدهد. انجماد مي‌تواند طعم و بافت مواد خوراكي و غذاها به صورت كلي تغيير بدهد. اما قبل از اينكه از شدت عصبانيت موهاي خودتان را بكنيد و سازنده‌هاي يخچال را نفرين كنيد، مي‌توانيد اقداماتي را انجام دهيد كه مانع از انجماد غذاهاي داخل يخچال مي‌شوند. هرچند كه نمي‌توان تضمين كرد كه به يك تعميركار متخصص تعميرات يخچال نياز پيدا نمي‌كنيد اما اين راهكارها تا حدودي مي‌توانند مشكل انجماد خوراكي‌ها را برطرف كنند.

نزديك بودن مواد غذايي به فن يخچال

يكي از دلايل يخ زدن مواد غذايي در يخچال، نزديك بودن مواد غذايي به فن يخچال است. چون در قسمت فن يخچال سرماي زيادي وجود دارد و نزديكي مواد غذايي به اين قسمت از يخچال باعث سرمازدگي و يخ زدگي مواد غذايي و نوشيدني ها مي شود.

يخچال را تا حد استاندارد پر نماييد

يخچال ها بايد به وسيله مواد غذايي پر شوند تا بتوانند هواي سرد را در داخل يخچال توزيع نمايند. اگر مواد غذايي موجود در يخچال كافي نباشد قطعاً هواي سرد توليد شده به مواد غذايي موجود در يخچال مي رسد و همين موضوع باعث انجماد و خشك شدن بيش از حد مواد غذايي داخل يخچال مي شود. چيدن مواد غذايي در يخچال بايد به صورت منظم و مساوي باشد تا هواي خنك به همه فضاي يخچال برسد؛ به عبارت ديگر رعايت همين نكته ساده باعث حفظ تعادل دماي يخچال و فريزر مي شود. اگر يخچال و فريزر خالي باشد، تعادل دماي آن ناپايدار مي شود.

ز علت هاي يخ زدن مواد غذايي در يخچال مربوط به خرابي دمپر ميباشد

اگر ميخواهيد بدانيد كه چگونه دريچه دمپر باعث خرابي ميوه و سبزيجات در يخچال ميشود، همراه آي‌پي امداد باشيد. موتور و كمپرسوري كه در يخچال وجود دارند، باعث توليد سرما در يخچال مي شود. اما سرماي توليد شده توسط موتور و كمپرسور چگونه وارد يخچال مي شود؟

•       بهتر است بدانيد كه سرمايي كه توسط اين قطعات توليد مي شود، از طريق دريچه مخصوصي به نام دريچه دمپر وارد يخچال مي شود.

•       اگر دريچه يخچال دچار صدمه و خرابي شود، ممكن است به صورت مداوم باز مانده و باعث ورود حجم زيادي از سرما در يخچال شود.

•       در چنين حالتي است كه ميوه و تره بار موجود در يخچال دچار يخ زدگي مي شوند.

•       بنابراين در اين شرايط پس از بررسي دقيق نياز به تعميرات دمپر يخچال فريزر مي باشد.

 

خراب شدن ترموستات يخچال

يكي از قطعات حياتي براي يخچال، ترموستات آن است كه نقش نگهبان يخچال را دارد. ترموستات يكي از قطعات الكترونيكي در سيستم فني يخچال است كه شبيه به كليد و دماسنج در يخچال عمل كرده و نقش مهمي را ايفا مي كند.

ترموستات براي اينكه بتواند روي دماي سيستم يخچال كنترل داشته باشد با رسيدن به دماي خاص و مشخصي كار كمپرسور را متوقف مي كند. اگر يخ زدن مواد غذايي در يخچال شما به دليل تنظيم دما و مسدود بودن دريچه ها و خرابي دمپر نباشد، قطعاً ممكن است به ترموستات آن ربط داشته باشد.

زماني كه ترموستات در يخچال دچار خرابي شود يكي از مهم ترين اتفاقاتي كه رخ مي دهد اين است كه با كاهش دماي سيستم كمپرسور متوقف نمي شود و دماي يخچال به شدت كاهش پيدا مي كند.

با كاهش دماي بيش از حد يخ زدن غذا در يخچال طبيعي است. با خراب شدن ترموستات يخچال علاوه بر كمپرسور ساير قطعات ديگر نيز در يخچال دچار خرابي و فرسودگي خواهند شد.

خراب شدن برد الكترونيك در يخچال

از ديگر دلايل مهم خرابي يخچال و يا يخ زدن مواد غذايي در يخچال خراب شدن برد الكترونيك اصلي است. برد الكترونيك اصلي قسمت مغز دستور دهندۀ يخچال است كه هرگونه خرابي در آن مي تواند سبب ايجاد اختلال در كار يخچال شود.

هر قسمت از برد الكترونيك يخچال كه دچار خرابي شده باشد تأثير خود را روي قسمت مرتبط خواهد گذاشت.

خرابي در بخش دريافت كنندۀ پالس هاي سنسور يخچال و يا خراب شدن قسمت دستور دهنده با موتور و يا كمپرسور مي تواند سبب ايجاد خرابي در كار يخچال شده و موجب منجمد شدن در يخچال شود. براي برطرف كردن مشكلات مربوط به خرابي برد الكترونيك اصلي بايد اين قطعه تعمير يا تعويض شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.