بهترين پارچه هاي مناسب براي دوخت كت و شلوار

بهترين نكات براي استفاده و لذت خريد آسان

بهترين پارچه هاي مناسب براي دوخت كت و شلوار

۶ بازديد

كت و شلوار لباس رسمي مردان است و بسياري به نوع كت و شلواري كه مي پوشند بسيار اهميت مي دهند در حالي كه برخي نيز فكر مي كنند تفاوتي در نوع كت و شلوارها وجود ندارد. اولين چيزي كه در نگاه اول كت و شلوارها را از هم متمايز مي كند قيمت آن هاست. تفاوت در قيمت كت و شلوارها به برند، نوع دوخت ، مهارت خياط و از همه مهم تر به نوع پارچه ي كت و شلوار برمي گردد.

پارچه ي كت و شلوار مهم ترين عاملي است كه مي تواند در قيمت كت و شلوار تاثير بگذارد و مي تواند به كت و شلوار جلوه اي خاص ببخشد كه در نهايت اگر پارچه ي كت و شلوار مناسب باشد باعث بهبود كار و افزايش قيمت كت و شلوار مي شود و اگر پارچه ي كت و شلوار مناسب نباشد باعث افول كار مي شود به عبارتي مي توان گفت هيچ وقت يك خياط حرفه اي با پارچه اي نامناسب معجزه نمي كند.

انواع پارچه هاي به كار رفته در تهيه كت و شلوار

جنس اكثر كت و شلوارها از پشم است و به دليل تراكمي كه پشم دارد، اين نوع كت و شلوارها از استحكام خوبي برخوردارند و همچنين اين كه كت هاي پشمي با الياف ظريفي بافته مي شوند و همين مسئله آن ها را زيباتر مي كند.

پارچه پشمي

شايد در نگاه اول اين گونه به نظر برسد كه كت و شلوارهاي نخي براي فصول سرد سال مناسب هستند ، اما اين گونه نيست و مي توان كت و شلوارهاي پشمي را در تمام فصول سال پوشيد و آن استفاده كرد. جالب است بدانيد كه پشم از جمله اليافي كه به راحتي تنيده مي شود و مي توان از آن لباس هاي مختلفي از جمله كت و شلوارهاي معمولي و خنك  توليد كرد.

 پارچه پنبه اي

يكي ديگر از پارچه هاي كت و شلوار كه در ميان آقايان محبوب است، كت و شلوار پنبه اي برگرفته شده از الياف گياهي مي باشد. كت و شلوارهاي پبنه اي بسيار نرم و راحت هستند و هوا را از خود به خوبي عبور مي دهند. اگر خواهان آزادي و راحتي هستيد، بهتر است كه كت و شلوار را با پارچه ي پنبه اي براي خود انتخاب نماييد. شايد يكي از معايب پارچه هاي پنبه اي اين است كه زود چروك مي شود. اما بايد گفت كه تنها با يك اتوكشي ساده به طور كل چين و چروك هاي پارچه از بين مي رود.

پارچه هاي پنبه اي نيز از مقاومت بسيار بالايي برخوردار هستند و به راحتي مي توانيد آن ها را شستشو دهيد. بدون اين كه بافت پارچه دچار كوچك ترين آسيبي شود.

كت وشلوارهاي پنبه اي براي فصل هاي پاييز، بهار و تابستان انتخاب فوق العاده اي هستند. بهتر است كه براي كت و شلوار خود مخلوط پنبه سنگين را انتخاب كنيد، تا به خوبي شكل ظاهر كت و شلوار حفظ شود.

با پوشيدن كت و شلوارهاي پنبه اي خود را داراي استايلي كلاسيك و شيك نماييد.

كت و شلوارهايي كه با الياف طبيعي پنبه دوخته مي شوند، نسبت به پارچه پشمي از قيمت و كيفيت بالاتري برخوردار هستند.

پارچه كتان

اين پارچه ها براي فصل گرم بسيار عالي و خنك هستند و داراي وزن كمي مي باشند. كت و شلوارهاي كتان بسيار شيك و لاكچري هستند و استايلي جذاب را براي شما رقم خواهند زد. معمولا كت و شلوارهاي كتان كمياب هستند و از قيمت بالايي برخوردارند. شستن پارچه هاي كتان خيلي راحت است و به دليل منافذ زياد خيلي سريع خشك مي شوند. پارچه لينن يا كتان بسيار مناسب براي كت و شلوارهاي مردانه، به خصوص در فصل تابستان مي باشد. بهترين جايگزين پارچه هاي پشمي و پنبه اي، پارچه كتان مي باشد. كت وشلوارهايي با جنس كتان بيشتر براي مراسم هاي غير رسمي و نيمه رسمي مورد استفاده قرار مي گيرند.

پارچه هاي كتان بسيار سبك هستند و به بدن نمي چسبند. همچنين آقايان با پوشيدن كت و شلوار كتاني احساس راحتي و آزادي عمل بيشتري خواهند داشت.

بافت پارچه هاي كتاني به نسبت پارچه نخي، نرم تر و قابل انعطاف تر مي باشد.

پارچه هاي كتان خيلي راحت در معرض چروكيده شدن قرار مي گيرند و از طرفي ديگر چروك هاي آن ها خيلي راحت از بين مي رود. دقت كنيد كه از اتو كشيدن زياد به خصوص بر روي يك نقطه مشخص از پارچه هاي كتاني جلوگيري كنيد. چون كه اين امر باعث از بين رفتن پارچه و كاهش عمر كت و شلوار خواهد شد.

پارچه كشمير

كشمير يكي ديگر از بهترين پارچه ها براي دوخت كت و شلوار مي باشد. پارچه كشمير به تنهايي يا به صورت تركيبي براي دوختن كت و شلوارها بسيار لوكس و زيبا مورد استفاده قرار مي گيرد و پوشيدن آن باعث درخشش در استايل آقايان خواهد شد.

پارچه كشمير به خاطر بافت نرم و بي نظير خود و همچنين راحتي آن و از همه مهم تر گرماي آن شناخته شده مي باشد.

در كت و شلوار هاي با پارچه ي كشمير هيچ اهميتي ندارد كه هوا چقدر سرد است، زيرا كشمير شما را تحت هر شرايطي گرم نگه مي دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.