علت لرزش و تكان خوردن ماشين لباسشويي

بهترين نكات براي استفاده و لذت خريد آسان

علت لرزش و تكان خوردن ماشين لباسشويي

۷ بازديد

 دلايلي كه باعث لرزش و تكان خوردن ماشين لباسشويي مي شود

آيا تا به حال با لرزش و تكان خوردن ماشين لباسشويي خود مواجه شده ايد؟ آيا سر و صداي ماشين لباسشويي در حين حركت كردن و لرزيدن براي شما آزار دهنده مي باشد؟ آيا از اينكه نمي دانيد اشكال كار از كجاست كه ماشين لباسشويي تكان مي خورد ناراحت هستيد؟ بدون شك جواب خيلي از كاربران عزيز بله مي باشد؛ زيرا ماشين لباسشويي وسيله اي بسيار ضروري و كاربردي در زندگي مي باشد كه كار شستشوي البسه ها را براي كاربران بسيار راحت و آسان كرده است.

در نتيجه تكان خوردن و سرو صداي ماشين لباسشويي واقعاً مي تواند آزار دهنده باشد و باعث كلافگي ساير اعضاي خانواده شود. در اين مقاله دلايل لرزش و تكان خوردن ماشين لباسشويي را بيان خواهيم كرد و هم چنين راه حل هاي جلوگيري از تكان ها و لرزش ها ي دستگاه را نيز مورد بررسي قرار خواهيم داد.

 

بررسي مشكلات فني در لرزش و تكان خوردن ماشين لباسشويي

اگر علت لرزش و تكان خوردن ماشين لباسشويي به دليل اشكال در تراز بودن آن نباشد، معمولاً به دليل مشكلات فني و ايجاد مشكل در يكي از قطعات دستگاه مي‌باشد. اين قطعات عبارتند از:

وزنه‌ هاي بالانس كردن ماشين لباسشويي

براي بالانس بودن ماشين لباسشويي وزنه‌هايي وجود دارد كه جدا شدن اين وزنه‌ها يكي از موارد علت لرزش و تكان خوردن ماشين لباسشويي است. شما در هنگام لرزش ماشين لباسشويي بايد اين وزنه‌ها را بررسي كنيد و در صورت جدا شدن آنها را در جايگاه خود قرار دهيد.

خراب شدن قطعات موجود در مخزن

در مخزن ماشين‌هاي لباسشويي قطعاتي وجود دارد كه ايجاد مشكل و خراب شدن در آن قطعات باعث لرزش و تكان خوردن ماشين لباسشويي مي‌شود. براي مثال يكي از قطعات موجود در مخزن، بلبرينگ است كه ايجاد مشكل در آن ‌يكي از عوامل لرزش ماشين لباسشويي مي‌باشد.

خراب شدن فلكه آبكشي

فلكه آبكشي در لباسشويي كه به آن قطعه فولي نيز گفته مي‌شود، قطعه‌اي در ماشين لباسشويي است كه خراب شدن آن ‌يكي از علت هاي لرزش و تكان خوردن ماشين لباسشويي مي‌باشد.

ايجاد مشكل در قطعه تاخو مي‌تواند دليل لرزش و تكان در لباسشويي باشد:

تاخو قطعه‌اي در ماشين لباسشويي است كه باعث تنظيم جريان برق درون دستگاه مي‌شود و خراب شدن آن باعث بهم خوردن تنظيمات جريان برق و لرزش ماشين لباسشويي مي‌گردد.

 

چند مورد ديگر كه باعث لرزش بيش از حد لباسشويي مي شوند به طور خلاصه توضيح مي دهيم: 

بلبرينگ ديگ: يكي از مهم ترين قطعات ديگ مي باشد كه در صورت معيوب شدن باعث ايجاد لرزش و سروصدا در ماشين لباسشويي مي شود.

وزنه هاي بالانس: اين وزنه ها به قسمت بيروني ديگ دستگاه براي ايجاد بالانس قرار داده شده اند. اگر اين وزنه ها به هر دليل جدا شوند حتي به مقدار كم باعث ايجاد لرزش خواهند شد.

قطعات ديگ: اگر به هر دليلي قطعات مخزن ديگ لباسشويي معيوب شده باشند باعث ايجاد لرزش در ماشين لباسشويي مي شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.